Dissertationen Universität VOICE HARDCORE Philosophische Fragen zu neuen Gestaltungsmöglichkeiten der Partizipation in Bildungsprozessen Ye Kididi Kiziha (It Is Indeed Pleasing) Desde las Montanas de Colombia (From the Mountains of Colombia) Black Market sound-Sampling a Micropolitical Terrain of listening, resistance and refusal Aggresion in the Artworld: Interpreting Walter Benjamin's Nation of Mythic Violence Trough a Description of the Connection Between the Notions of Jargon and Ideology in Theodor W. Adorno. Politics of Vulnerability. On the Relation Between Bodies and Power. What Artists Institute Art laboratory life: The construction of artifacts Defining the Pre-material: An Elaboration on the Infrastructural Potential of Applied Subjectivation as (Re)productive Praxis alongside the Work of Jo Spence & Terry Dennett and the Rivolta Femminile Script at Work.The Woman, the Worker, the Artist, and re/productive Labor. Die Leere sehen. Darstellungsformen von "Arisierungen" in zeitgenössischen künstlerischen Positionen Wider die Gewohnheit. Welche künstlerischen/kuratorischen Strategien, die verhandelt werden wollen, lassen sich heute abseits des Ausstellungskontextes finden?" Palmendarstellungen in Wissenschaft und Kunst - Kontinuitäten seit dem 17. Jahrhundert Designing with AFFECT. Towards an affective and critical fashion design pedagogy. Gender_Queer_Drag - An Exploration of Case Studies on Non-Binary Sexual Artivism in Curated Club Culture, Performances and Public Rituals in 21st Century Vienna From the Margins to the Museum? A Genealogy of Collective Feminist Practices in the Post-Dictatorial Spanish State (1978-2020) Kunst im Protest. Alternative Erinnerungen in künstlerischen Positionen - Widerstand, soziale Bewegungen und Feminismen im Cono Sur Poetische Installationen in weiteren Naturräumen: Utopie in den temporären Installationen von Christo & Jeanne Claude, Heinz Mack und Licht-Künstlern der Gegenwart (Bruce Munro, Leonid Tishkov) Bilder in Bewegung. Feministische Kollektivität und Strategien filmischer Selbst-Repräsentation bei Scuola senza fine und A la deriva por los circuitos de la precariedad femenina